Rabu, 8 Julai 2009

real madrid: pembelian berani dakah akan menguntungkan??

Hari ini,dunia bolasepak telah dikejutkan dengan kemunculan semula 'the galaticos' dibawah kepimpinan florentino perez... persoalannya.. adakah pembelian secara besar-besaran oleh skuad yang berpangkalan dimadrid itu mampu untuk mengembalikan semula kegemilangan mereka??

4 orang pemain baru yang telah diperkenalka
n oleh madrid buat masa ini mempunyai nama yang cukup besar dalam dunia bolasepak... Cristiano Ronaldo,Kaka',Benzema dan Raul Abiol merupakan antara pemain yang boleh dikategorikan sebagai 'permata' bolasepak pada ketika ini..

RAUL ABIOL
CRISTIANO RONALDO
KAKA'
BENZEMA

Persoalannya sekarang.. mapukah pasukan ini mengulangi pencapaian tahun-tahun sebelumnya??? melihat kepada prospek pemain yang ada ini,kita dapat lihat dari segi serangan memang tidak dapat dinafikan lagi..
Ronaldo dibahagian sayap kanan, Benzema sebagai penyerang manakala kaka' akan bertindak sebagai playmaker buat pasukan ini memandangkan berita penghijrahan w.sneijder ke chelsea bertiup kencang pada ketika ini...
Dalam prospek pertahanan pula, pepe dan abiol mungkin akan menjadi pertahanan yang mantap memandangkan penghijrahan semula fabio cannavaro ke italy...

hmm... persoalannya mampukah real menyaingi kelancaran jentera serangan pasukan 'musuh tradisi' mereka barca dalam perebutan mahkota kejuaraan liga priemera spain..

Mampukah abiol dan pepe mengekang messi dan rakan-rakan ditambah pula barca berkemungkinan menerima bekas rakan sepasukan abiol. Davil Villa..

Persolannya.. mampukah pemain-pemain ini membawa semula maruak Galaticos yang sudah tercalar??

kita akan saksikan..

Roanaldo?? Pique know him better..
hahaha...

0 comments:

Template by:
Free Blog Templates